dinsdag 21 oktober 2008

Bureau JIP en Grootouders zijn heel belangrijk voor kleinkinderen in echtscheidingssituatie.


Met veel genoegen introduceer ik Geertje van Rossum. Geertje en ik hebben tegelijkertijd bij KIES de KIEScoach training en Omgangsbegeleiding gevolgd. Samen met haar begeleiden wij nu een groep jongeren in Leiden.
Geertje heeft een prachtig prentenboek geschreven "Prinsje Zanseverius", dit boek is zeer geschikt voor jonge kinderen waarvan de ouders zijn gescheiden. ISBN 90-8108-3910

Geertje heeft samen met haar collega Elly van Driel het Bureau JIP in Driksland.
Zij bieden hulp aan kinderen, die:
faalangstig zijn
weinig zelfvertrouwen hebben
last hebben van allerlei angsten
moeilijke, nare dingen meegemaakt hebben
gepest worden
gescheiden ouders hebben
De groepsbijeenkomsten worden georganiseerd in de groepsruimte van Bureau JIP, Korteweegje 49, Dirksland, Goeree Overflakkee. http://www.bureaujip.nl/

Geertje en Elly hebben het idee opgevat een programma te schrijven voor opa's en oma's waarvan de kinderen gescheiden zijn. Het plan is, als het zover is, dit naar Gouda te halen en het hier in de stad aan te bieden. Bericht hierover volgt nog tzt! Als u belangstelling heeft kunt zich alvast aanmelden op mijn website http://www.alleskitscounselling.nl/

Hieronder staat een link wat ik van hun weblog heb overgenomen!

Opa en oma heel belangrijk voor kleinkinderen in echtscheidingssituatie

In het blad 'Plusmagazine' wordt aandacht besteed aan de rol van grootouders, als hun kinderen gescheiden zijn. Grootouders zijn mega-belangrijk. Ze kunnen een 'vaste rots' in de branding zijn. Een meisje zei pas: 'Alles is veranderd thuis, nu mijn ouders gescheiden zijn. Maar bij mijn oma blijft alles hetzelfde. En dat is heerlijk

Geen opmerkingen: